2017-11-07

Śniadanie białkowo - tłuszczowe. Dlaczego warto spróbować?

  • śniadanie białkowo-tłuszczowe
  • zdrowe odżywianie
  • catering dietetyczny

Przy braku przeciwskazań jedzenie tego typu śniadań może okazać się korzystne.

Przy braku przeciwskazań jedzenie tego typu śniadań może okazać się korzystne. Śniadanie białkowo-tłuszczowe:

1. Normalizuje poziom leptyny (hormonu odpowiadającego za poczucie sytości), zapobiegając atakom na słodkości w ciągu dnia,

2. Nie blokuje lipolizy (w dużym uproszczeniu - spalania tłuszczu) i pozwala działać glukagonowi, bowiem wyrzut insuliny jest mniejszy,

3. Umożliwia aktywność hormonowi wzrostu, który wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej,


4. Kortyzol, gdy nie napotka z rana na swej drodze węglowodanów, redukuje tłuszcz zapasowy,

5. Pozwala uniknąć spadków nastroju w ciągu dnia.

Warto spróbować włączyć je do swojej diety i porównać taką śniadaniową opcję z popularnymi śniadaniami na bazie węglowodanów jak np. owsianka czy kanapki i zadecydować, która wersja bardziej nam służy.



Wpis powstał we współpracy z Kamilą Wiśniewską.